29 jan. 2011

Ett foto i timmen


07.57 Dagens första foto med en slutartid på kanske 10 sekunder blir helt svart. Men när jag fipplar lite med kontrast och exponering får jag fram ungefär det jag skymtade i mörkret. 


08.33 De minsta barnen hjälper till med frukosten.


09.25 Efter frukost ska de små till mormor och morfar. Selma håller hårt i lördagsgodiset.


10.55 Röjer i köket. Fyller på lite gryn och frön i burkarna. Det blir fint. 


11.22 De stora spelar Kalaha. Storasyster virkar medan lillebror tänker. Storasyster vinner ändå.


12.45 Putsar spegeln i hallen och tar några självporträtt.


13.01 Hänger tvätt. Några hänger redan på tork efter kräkincidenten i barnrummet häromdagen.


14.23 Äldsta dottern och jag fixar pannkakor...


15.55 Jag byter om och tar på mig den nya tunikan med spetskanter.


16.55 Vid parkeringen hos mormor och morfar skränar kajorna och far runt som en enda stor amöba.


17.44 Mätt efter fläskfilén.


18.13 Och så blir det efterrätt - Gino! Mums.


19.32 På väg hem med alla barnen.


20.56 Minsta tjejen somnade i bilen men brorsan får sitta uppe i soffan och titta på tv en stund.


21.34 Nu sover de båda minsta. Storebror ser på film på datorn. Maken är och spelar på en bröllopsfest. Största dottern och jag sätter på en film. Den är fin, sorglig, romantisk och rolig.


23.36 Filmen är slut. Jag tar ett sista kort för dagen. På tulpanerna.

Godnatt






10 kommentarer:

  1. hej kikar in på din EFIT dag, gulliga ungar som hjälper till med frukosten

    SvaraRadera
  2. Ja det gäller att hålla hårt i godispåsen :) Håller med om att det blev fint med fyllda burkar!

    SvaraRadera
  3. Massa fina bukar i köket :)

    SvaraRadera
  4. Ser mysigt ut med alla burkarna :)

    SvaraRadera
  5. Rörande bild när barnen står på stolar och hjälper till. Jättegullig bild.

    SvaraRadera
  6. Fina efit-bilder so far, tittar in och ser resten imorgon då jag också lägger ut resten av min dag, hinner inte mer nu....

    SvaraRadera
  7. Innom og ser på de herlige bildene dine! Nydelig små som lager frokost:-)

    SvaraRadera
  8. Tittar förbi på resten av din dag :)

    SvaraRadera
  9. EFIT är kul även om det är länge sen jag själv var med. Kul att få kika in i andras liv

    SvaraRadera
  10. hej, kikar in på din EFIT igen för att se resten av din dag

    SvaraRadera